Përfitimet psikologjike të detit në jetën tonë

Life style

Përfitimet psikologjike të detit në jetën tonë

Më: 23 qershor 2024 Në ora: 23:23
Ilustrim

Është në hapësirën midis detit dhe pavetëdijes aty ku fshihet përfitimi i vërtetë i të gjendurit të vetes në breg, jashtë jetës së përditshme të qytetit. Që nga agimet e kohërave, deti konfigurohet si horizonti në të cilin njerëzimi pasqyrohet, duke parë në atë reflektim perfeksionin e gjendjes antropologjike – të mbyllur, ashtu siç është në rrethimin metropolitan dhe shoqëror.

Udhëtimet, zbulimet, shpikja e varkës, peshkimi, gjithçka dhe çdo veprim që lidhet me detin sjell me vete nevojën e brendshme të njeriut për t’u rikthyer në pafundësi, pasi është e pamundur të shohësh shikimin e plotë mbi pafundësinë e detit, që fsheh kthimin e asaj ndjenje paqësore nga asgjëja.

Të shkosh në det, për veten tënde, është një shprehi e pasaktë. Nuk ka kurrë asnjëherë të parë në det, por gjithnjë është një kthim drejt tij. Dhe një herë në buzë të detit, ky rikthim është i mirë para së gjithash për psikikën. Ndjenja e rigjenerimit në kontakt me detin është e zakonshme për të gjithë. Procesi është fizik dhe psikologjik. Studimet nga Connie dhe Marcel Hernandez kanë treguar se ekosistemi ndihmon në uljen e niveleve të stresit. Ndihmojnë drejt këtij objektivi jonet negative në ajrin detar, të cilët luftojnë radikalet e lira dhe ndihmojnë gjithashtu kripën, e cila ruan nivelet e melatoninës, triptaminës dhe serotoninës.

Nëse konsideroni edhe zhytjen, kredhjen nën ujë, atëherë temperatura e ujit do të luajë një rol themelor, për arsye të dukshme. Shkurt, përfitimet fizike janë të shumta dhe të lashta, të njohura tashmë nga qytetërimet e para që u vendosën në brigjet e Mesdheut. Dhe, plus këshillat për “mirëqenien”, ekziston një lidhje e ngushtë psikologjike midis detit dhe individit që zhvillohet thjesht në nivelin psikologjik. Kjo gjendje nuk lejon vëzhgimin e drejtpërdrejtë ose një strukturim të lehtë.

Carl Gustav Jung analizoi në thellësi lidhjen midis ujit dhe të pavetëdijshmes, duke njohur në të kaluarën karakteristikat e këtij të fundit, dhe anasjelltas. Në këtë mënyrë deti bëhet një ndryshore simbolike: atje, midis njërës valë dhe tjetrës, fshihet një filiz shumë delikat, përmes të cilit psikika njerëzore zhyt veten në thellësinë e vetëdijes së vet. Në “Simbolet e Transformimit”, Jung e shpjegoi këtë marrëdhënie arkaike si më poshtë:

“Projeksioni i imazhit të nënës mbi ujë i jep këtij të fundit një seri cilësish numërore ose magjike, të veçanta të nënës. Simbolika e ujit të pagëzimit në Kishë është një shembull i mirë. Në ëndrra dhe fantazi, deti ose ndonjë hapësirë e gjerë uji, do të thotë i pavetëdijshëm. Aspekti mëmësor i ujit përkon me natyrën e të pandërgjegjshmes, pasi kjo e fundit (sidomos tek njeriu) mund të konsiderohet nëna ose matrica e vetëdijes. Në këtë mënyrë, i pandërgjegjshmi, kur interpretohet në referencë të temës, ka të njëjtin kuptim mëmësor si uji”.

Si përmbledhje, mund të përpiqemi të mbyllim çdolloj përfitimi, qoftë uljen e stresit, shërimin nga ftohja sezonale ose ndjenja e paqes, në një efekt të vetëm: deti e sjell njeriun përsëri në origjinën e tij. Ashtu si në një proces të rivendosjes, individi lë shishet e tij plot me mesazhe dhe shqetësime të kota në breg, dhe në jehonën e nënujshme ku ai kalon nga zhurma e tij e madhe psikologjike, për t’u rikthyer në jetën e tij gati të re, të ndotur nga shkuma.

Dëshmi e kësaj thirrjeje të detit drejt pjesës më të thellë dhe më humnerë të mendjes njerëzore janë imazhet prototipe të zhvilluara te mitet. Nëse pikërisht pikat më të thella të detit kujtojnë vendet më të errëta të ujërave të pandërgjegjshme, ujërat e ndenjur, për shembull, përfaqësojnë simbolikisht një ndalim të proceseve psikike ose lidhjen me vdekjen. Gjithçka që ngrihet nga uji dhe i rikthehet fazës finale, si karroca e Elios që lindi nga Oqeani dhe kthehet të banojë atje çdo mbrëmje për të rifituar forcën dhe të ngrihet përsëri çdo mëngjes. Faraonët dhe luftëtarët vikingë, megjithëse milje larg në kulturë dhe vendndodhje gjeografike, arritën në jetën e përtejme përmes ujit, për shembull. Deti ishte pavetëdija transversale e njerëzimit.

Nuk është për t’u habitur të mendosh se herë pas here është e nevojshme të shtrëngosh drejtuesin dhe të vraposh drejt detit me justifikimin e një akulloreje.

Pavarësisht nëse është mbrëmje, mesjavë, apo gjatë një fundjave me diell nuk ka rëndësi, të largohesh nga zymtësia e qytetit drejt një pasqyrimi uji, përfaqëson aktin e vetëm të revolucionit të njeriut modern për të gjetur veten, për të përkëdhelur – të paktën një herë – të pavetëdijshmen e vërtetë, shumë shpesh të keqtrajtuar nga detyrimet, pengesat dhe nga gjithë ajo seri anglishtizmash të padobishme të kësaj jete të re të përditshme, kaq larg nga deti.

commentFirst article
Sot mund të lexoni Shfletoni kopertinat