Otto Sauter dhe Daniel Crespo, trumbetistët që përcollën energjinë e tyre përmes ‘Kosova Brass Festival’ - Bota Sot
Otto Sauter dhe Daniel Crespo, trumbetistët që përcollën energjinë e tyre përmes ‘Kosova Brass Festival’

Kultura

E shtunë, 18 gusht 2018

Otto Sauter dhe Daniel Crespo, trumbetistët që përcollën energjinë e tyre përmes ‘Kosova Brass Festival’

Më: 16 maj 2018 Në ora: 14:47

Alberina Haxhijaj

Tashmë është përmbyllur edicioni i tretë i “Kosova Brass Festival”. Në kuadër të këtij edicioni kanë qenë të ftuar, profesori Otto Sauter, trumbetist ndërkombëtar dhe drejtor artistik i “World & European Brass Association” si dhe profesori Daniel Crespo, trumbetisti i parë në Filharmoninë e Teatro Colón dhe profesor i trumpetës në konzervatorin Franz Liszt në Buenos Aires – Argjentinë.

Trumbetistët Otto Sauter dhe Daniel Crespo, në intervistën e realizuar për KultPlus kanë shpalosur detaje mbi jetën e tyre muzikore, përshtypjet që kanë për Kosovën, si e shohin muzikën në vendin tonë, e po ashtu kanë diskutuar edhe për masterklasat që kanë mbajtur me studentët në Prishtinë.

Otto Sauter i cili tani ka 56 vjet gjithë jetën e tij ia ka kushtuar muzikës. Ai rrjedh nga një familje muzikantësh. Kështu për njeriun i cili çdo ditë bënë vetëm 3 orë gjumë, e që posa hapë sytë, hapë edhe partiturat për tu ushtruar në trumbetë, muzika është gjithçka, por fillimi për të nuk ka qenë i lehtë.

Otto Sauter i lindur në Gjermani studimet i përfundoi në Zvicër. Vend ku shkollimi kushtonte shumë por që vendlindja e tij nuk ishte opsion për trumbetistin pasi që Gjermani nuk e lejonte studimin pa përfunduar shkollën e mesme.

“Unë nuk dëshiroja që tu merrja të holla prindërve. Një ditë shkova në bankë dhe pyeta për kredi. Isha shumë naiv, ju tregova se sa para më duheshin dhe me thanë që mund të largohem dhe do të më lajmëronin. Pas dy ditëve më lajmëruar se mund të marrë kredinë. Pas shumë viteve dhe pasi që e kisha paguara kredinë, e kam vërejtur që prindërit e mi i kishin nënshkruar dokumentet mirëpo asnjëherë nuk më kishin thënë”, thotë ai duke treguar më krenari se prindërit e tij kanë qenë përkrahësit e tij më të mëdhenj gjatë këtij rrugëtimi.

Pas studimeve ai mori edhe punën e parë, por entuziazmi për të nuk vazhdoi për shumë kohë

“Dëshiroja që të bëhesha instrumentistë në orkestër dhe kur e mora lajmin që jam pranuar ishte sikur të kisha rënë në dashuri, mund të ndjeja fluturat në bark. Në atë kohë në Gjermani të gjitha shtëpitë operistike kishin një repertor të madh. Dhe ishte një ndjenjë shumë e mirë, por sjelljet e disa prej kolegëve të mi bënë që pas gjashtë javë ato ndjenja të zhdukeshin”, theksoi ai duke shtuar se aty e kuptoi se kjo nuk ishte vendi ku përkiste, prandaj vendosë që vëmendjen e tij të ia kushtojë arsimit.

Nga viti 1988 deri në vitin 1998 ai u emërua trumbetist kryesor në Bremen, Orkestrën Filharmonike të Shtetit. Në këtë qytet të Gjermanisë veriore, ai i kushtoi shumë energji avancimit të artistëve të rinj. Që nga viti 1991 ai ka qenë drejtor artistik i “Bremen International Trumpet Festival”, ndërsa në vitin 1994 Otto Sauter themeloi “Bremen Trumpet Academy”

“Vërejta që sistemi i arsimit atje nuk ishte i mirë. Një profesor nuk mund të jetë i mirë në të gjitha fushat. Prandaj ftova disa trumbetistë nga Gjermanai, Moska, Parisi, LosAngelos, Suedia dhe morëm prej të gjitha sistemeve vetëm elementet pozitive dhe i eliminuam ato negative. Tani kam hequr dorë nga mësimdhënia dhe luajë më këtë dua, çfarë unë dua dhe shkoj ku unë dua, asnjë pagesë nuk e zëvendëson këtë”, theksoi Otto Sauter.

Në vitin 2014 ai themeloi “The World & European Brass Association of international Brass Festivals”me 6 shtete nga Bashkimi Evropian. Tani ku festival përfshinë më shumë se 50 vende duke përfshirë edhe Kosovën, pas thirrjes që i bënë instrumentistët dhe pedagogët e tunxhit Avni Krasniqi dhe Betim Krasniqi.

“Që të dy po investojnë shumë energji për të ndihmuar dhe për të përkrahur studentët e ri dhe prandaj edhe unë jam këtu. Ajo që dëshirojë është që studentët të marrin nga këto masterkasa entuziazmi dhe dashurorin për instrumentin. Për mua muzika dhe trumbeti janë numër një, nuk ka asgjë në botë që mund ta ndryshojë këtë”, tha ai duke theksuar se mundësit për studentët dhe instrumentistët në Kosovë nuk janë të kënaqshme.

“Sigurisht mundësit për instrumentistë këtu nuk janë shumë të mira, nuk ka mjaft punë, paga nuk është si duhet që të jetë dhe studentët nuk kanë një shtytje për përpara. Mirëpo unë çdo herë ju them nëse jeni të mirë si instrumentistë ju mund të gjeni punë çdo kund nëpër botë dhe të paguheni mirë” theksoi ai për fund duke u ndjerë krenar për klasën e tij ku dominojnë vajzat e që sipas tij është edhe e veçanta e Kosovës pasi që në vendet e tjera në këtë instrument luajnë zakonisht meshkujt.

Në anën tjetër Daniel Crespo po ashtu vjen nga një familje muzikantësh mirëpo ai nuk kishte luajtur që në fillim në trumbetë. Ai për KultPlus solli kujtimet e tij nga kjo kohë duke treguar sesi fillimisht kishte mësuar sesi të luante në piano, diçka që më vonë e kishte ndërruar me kitarën pasi që kishte dëgjuar grupin The Beatles, për të përfunduar me trumbetë edhe pse ëndërr e kishte të bëhej pilot.

“Fillova kur isha 16-të vjeçar, diçka jo tipike për instrumentistët. Gjëja e mirë ishte se fillova me teknika të mira që në fillim. Po luaja dhe mendova që pas kësaj do studioja diçka tjetër mirëpo në një festival mu dha mundësia që të studiojë në Graz të Austrisë. Aty fillova që ta marr me seriozisht këtë dhe të bëhem një trumbetist i mirë”, tha ai duke numëruar tutje shtëpitë operistike ku ka performuar por duke treguar edhe për babin e tij, trumbetistin e njohur Enrique Crespo.

“Ëndrra e babit ka qenë të shkojë në Chicago dhe të luajë xhaz mirëpo gjyshja ime këmbëngulte që ai të luante muzikë klasikë. Ai fitoi bursën për Berlin ku studio për dy vite. Atëherë ishte koha pas luftës në Gjermani dhe çdo gjë ishte e shkatërruar. Ai luante shumë mirë dhe qëndroi atje duke luajtur për orkestra të famshme. Në vitin 1974 krijoi “The German Brass” dhe gjithë jetën e tij ja dedikoi kompozimit dhe muzikës dhe unë kam lindur pikërisht në këtë ngritje të karrierës së babait tim”, tregon Daniel Crespo i cili aktualisht është trumbetisti i parë në Filhramoninë e Teatro Colón dhe profesor i trumbetës në konzervatorin Franz Liszt në Buenos Aires – Argjentinë.

“Kur mora këtë punën, mendova që do të qëndrojë vetë 3 vite mirëpo jam aty që nga viti 2010. Është një nga shtëpitë operistikë më të mira, më 5 mijë ulëse dhe më shtatë kate. Punën e kam afër familje, kjo është edhe pjesa tjetër e mirë”, thotë Crespo i cili e njohu Kosovën përmes trumbetistit Otto Sauter.

“Njihem me punën që bënë Otto përmes projekteve që ka ai në World Brass Association. Në fillim kur më ftoi nuk dija asgjë për Kosovën. Kur erdha u habita nga ngrohtësia e njerëzve dhe e nga edukimi që kanë. Jam mahnitur nga bukuritë e vendit . Por kryesorja është fakti që jemi këtu dhe po ndihmojmë pak, pasi që gjeneratat këtu janë shumë të reja, nuk është se ka ndonjë traditë për këtë instrument”, përfundon ai.

Ndërsa të dy presin më padurim edicionin e tretë të “Kosova Brass Festival” për t’u rikthyer në Prishtinë përsëri por edhe për të parë sesa do të përparojnë studentët.

Komentet
comments powered by Disqus
Sot mund të lexoni Shfletoni kopertinat
Sondazh
test